پاورپوینت راهکارهای تحول ساختاری در سازمان

دسته بندي : علوم انسانی » مدیریت
توضیحات:
پاورپوینت راهکارهای تحول ساختاری در سازمان، در 11 اسلاید.

بخشی از متن فایل:
مدیریت
رکن اصلی هر سازمان است و باید بتواند با اقتدار تمام و تسلط کافی بر امور سازمان را به بهترین نحوه مدیریت و تغییر دهد. می ‌توان استدلال کرد که مدیریت تغییر موفق برای هر سازمانی حیاتی است چرا که به سازمان کمک می‌کند زنده بماند و در محیط کسب‌وکار در حال تغییر رشد کند . با این حال تئوری‌ها و رویکردهای مدیریت تغییر در حال حاضر برای دانشگاهیان و متخصصان در دسترس هستند و البته اکثر این نظریه‌ها متناقض هستند و بسیاری از آن‌ها بحث‌های مهمی را ارایه می‌دهند و فرضیات را در مورد ماهیت مدیریت تغییر سازمانی به چالش می‌کشند . هدف این مقاله بررسی انتقادی برخی از تئوری‌ها و رویکردهای اصلی در مدیریت تغییر است و می‌تواند به عنوان یک گام مهم در ساختار یک چارچوب جدید برای مدیریت تغییر در نظر گرفته شود . ما در این مقاله به بحث و بررسی در خصوص مدیریت تغییر و تحول سازمانی پرداخته ایم.
مدیریت تحول بعنوان فرایند مستمر نوسازی جهت گیری، ساختار و توانایی های یک سازمان در خدمات رسانی به نیازهای در حال تغییر مشتریان خارجی و داخلی تعریف شده است (موران و برایتمن 2001: 111).
بر اساس نظریه (برنز 2004) تغییر یک ویژگی همیشه حاضر د زندگی سازمانی است که در هر دو سطح عملیاتی و راهبردی وجود دارد. بنابراین جای هیچ شکی نیست که با در نظر گرفتن اهمیت این موضوع برای هر سازمانی، توانایی آن را در شناسایی مکان این نیازها در آن و نحوه مدیریت تغییرات لازم تاثیرگذار است. در نتیجه تغییر سازمانی را نمی توان از استراتژی سازمانی جدا کرد و یا برعکس (برنز 2004؛ رایلی و کلارکسون 2001).
بر اساس مدافعات از رویکرد برآینده در بابر تغییر، بی ثباتی محیطهای داخلی و خاری وجود دارند که سبب می شوند این روش بسیار مربوطه تر از روش برنامه ریزی شده باشد (بامفورد و فروستر 2003). برای مواجه شدن با پیچیدگی و بی ثباتی محیطی، توصیه شده است که سازمانها مبدل به سیستمهای بازی شوند که توسعه فرایند و تغییر در ـآنها  مبدل به روشی شود که یک شرکت اطلاعات را از آن کسب می کند، تفسیر می کند و یا پردازش می کند (دانفی و استیس 1993). این رویکرد بر روی ترویج درک عمیق و وسیع استراتژی، ساختار، سیستم ها، افراد، سبک و فرهنگ، و نحوه کارکرد فرایند تغییر موثر تاکید دارد (برنز 1996: 14). علاوه براین، (برنز 1996: 13) در رابطه با این که تغییر موثر وابستگی کمتری به پیچیدگی مولفه های مربوطه و مورد توجه و شناسایی دامنه ای از گزینه های موجود دارند. بنابراین می توان توصیه کرد که این رویکرد در تغییر بیشتر متمرکز بر آمادگی تغییر و تسهیل باشد تا فراهم کردن مراحل از پیش طراحی شده برای هر پروژه تغییر.
وقتی زمان تغییر بر اساس مقیاس می رسد، تعارض وئ بهم ریختگی کمری ایجاد می شود زیرا توافق بیشتری در این زمینه وجود دارد. بر اساس نظریه (دانفی و استیس 1993)، تغییر که با مقیاس شناسایی شده را می توان با چهار ویژگی مختلف شناسایی کرد: میزان سازی دقیق، تطبیق افزایشی، تبدیل مدولار و تبدیل مشترک. میزان سازی دقیق را تغییر متقارب هم می گویند (نلسون 2003)، که تغییر سازمانی را بعنوان یک فرایند در دست اجرا تعریف می کند تا با استراتژی، فرایندها و افراد و ساختار سازمان تطبیق داده شوند (سنیور 2002). هدف میزان سازی دقیق بر اساس نظریه (دانفی و استیس 1993) توسعه کارکنانی مناسب با استراتژی حاضر است که مکانیسم ها را پیوند می دهد و واحدهای تخصصی را برای افزایش حجم و توجه به قیمت تمام شده وو کیفیت ایجاد می کند، سیاست ها، روشها و رویه ها را اصلاح می کند. علاوه بر ایت یک میزان سازی دقیق درست باید بتواند تعهدات فردی و گروهی را تقویت کند.

فهرست مطالب:
راهکارهای تحول ساختاری در سازمان
چکیده
مقدمه
تغییر با ویژگی نرخ رخداد 1
تغییر مشخص شده با نرخ رخداد 2
تغییر با ویژگی مقیاس
نتیجه گیری
دسته بندی: علوم انسانی » مدیریت

تعداد مشاهده: 4144 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: pptx

تعداد صفحات: 11

حجم فایل:41 کیلوبایت

 قیمت: 24,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    فایل دانلودی را با نرم افزار rar از حالت فشرده خارج نمایید.
    شماره پشتیبانی 09178983008


  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل پاورپوینت قابل ویرایش